Ενημερωτικό σημείωμα της Ανατρεπτικής Συμμαχίας για την Αθήνα στην 1η Δημοτική Κοινότητα για τη συνεδρίαση της Δ.Κ. στις 22/9/25

Ενημερωτικό σημείωμα της Ανατρεπτικής Συμμαχίας για την Αθήνα στην 1η δ.κ. σχετικά με τα θέματα 30 και 31 της ημερήσιας […]

Ενημερωτικό σημείωμα της Ανατρεπτικής Συμμαχίας για την Αθήνα στην 1η δ.κ. σχετικά με τα θέματα 30 και 31 της ημερήσιας διάταξης της συνεδρίασης του κοινοτικού συμβουλίου της 1ης Δημοτικής Κοινότητας!

Στο κοινοτικό συμβούλιο της 1ης δημοτικής κοινότητας που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα, 22/9/25, μεταξύ όλων των θεμάτων προς συζήτηση υπήρξαν και δύο θέματα τα οποία αφορούν μέρος της υλοποίησης έργων για τοποθέτηση σταθμών φόρτισης ποδηλάτων, μετεωρολογικών αισθητήρων, ασύρματου ευρυζωνικού δικτύου, φορτιστών φορητών συσκευών, οθονών ψηφιακής σήμανσης, σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών ποδηλάτων, καμερών αναγνώρισης πινακίδων οχημάτων σε πεζόδρομους, πληροφοριακών πινακίδων για τους δημοτικούς χώρους στάθμευσης.

Στα πολυσέλιδα εισηγητικά κείμενα των έργων αυτών, περιέχονται αρκετές εξειδικευμένες, τεχνικές λεπτομέρειες και είναι βέβαιο ότι δεν ήταν πλήρως κατανοητά από το σύνολο των συμβούλων. Για τον λόγο αυτό, αλλά και γιατί ως δημοτική παράταξη είχαμε αρκετά ερωτήματα σχετικά με τις αδειοδοτήσεις και τον σχεδιασμό των έργων ζητήσαμε την αναβολή συζήτησής τους, προκειμένου σε επόμενη συνεδρίαση να παρευρεθεί και κάποιο άτομο από την υπηρεσία στρατηγικού σχεδιασμού, το οποίο και θα μπορούσε να εξηγήσει και να απαντήσει τις ερωτήσεις. Παρόλα αυτά, αν και η συζήτηση περί αναβολής κράτησε αρκετή ώρα, με το αίτημα να θεωρείται λογικό και από συμβούλους άλλων δημοτικών παρατάξεων, αποφασίστηκε με οριακό αποτέλεσμα ψηφοφορίας να συζητηθεί. Ως επιχείρημα προβλήθηκε κυρίως ο κίνδυνος να χαθεί η χρηματοδότηση. Μόνο που θα πρέπει να μας είναι ξεκάθαρο ότι σε μια τέτοια περίπτωση δε θα έχανε ο δήμος χρήματα δικά του, αλλά οι εργολάβοι που θα αναλάβουν το έργο…

Επί της συζήτησης, λοιπόν, εκφράστηκαν από πλευράς μας μια σειρά από προβληματισμοί, αλλά και διαφωνίες. Πιο συγκεκριμένα, λοιπόν:

1. Το υποέργο 3 αφορά κυρίως συστήματα wifi, οθόνες πληροφοριών, φορτιστές κινητών κ.ο.κ., πράγματα που και δεν είναι πια τόσο χρήσιμα εξαιτίας της αυτονομίας που έχουμε οι περισσότεροι/ες με τα κινητά μας τηλέφωνα, αλλά και γιατί το μέγεθος και η χωροθέτησή τους τείνουν να δεσμεύουν ζωτικό χώρο σε πάρκα, πλατείες, πεζοδρόμια και πεζοδρόμους. Ακόμα και η τοποθέτηση ογκωδών φορτιστών είναι για εμάς μη λειτουργική, αφού οι κατασκευές παραμένουν έκθετες στις καιρικές συνθήκες. Ποιος θα κάθεται να φορτίσει κινητό μέσα στον ήλιο ή στη βροχή; Θα μπορούσαν οι συσκευές αυτές να τοποθετηθούν ακόμα και σε κτίρια 24ωρης λειτουργίας και να είναι πραγματικά χρηστικές και προφυλαγμένες.

2. Το υποέργο 4 περιλαμβάνει δέστρες και φορτιστές ηλεκτρικών ποδηλάτων στην Πλ. Καραϊσκάκη, στο δημαρχείο, στη Μητρόπολη Αθηνών, στο πάρκο Caravel, στη Διονυσίου Αεροπαγείτου, κοντά στον ΟΠΑΝΔΑ της Ασκληπίου. Τη στιγμή που στην πόλη η χρήση συμβατικών ποδηλάτων είναι ιδιαίτερα δύσκολη, τη στιγμή που δεν υπάρχουν καν δέστρες αυτών των ποδηλάτων αποφασίζεται η τοποθέτηση φορτιστών των ηλεκτρικών, που αφορούν ένα σαφώς μικρότερο κοινό. Ταυτόχρονα, αυτό συμβαίνει χωρίς να έχει εξασφαλιστεί η ηλεκτροδότησή του έργου στο σύνολό του. Η δε 1η δημοτική κοινότητα για την οποία κληθήκαμε να αποφασίσουμε έχει πολλά σημεία στα οποία απαιτείται και η έγκριση του ΥΠ.ΠΟ., η οποία δεν είναι εξασφαλισμένη. Με δεδομένο, λοιπόν, ότι ακολουθήθηκε μια εντελώς αντίστροφη πορεία-πρώτα η απόφαση και έπειτα η αδειοδότηση- αποφασίστηκε ένα έργο που δεν είναι καν βέβαιο ότι μπορεί να υλοποιηθεί σύννομα.

3. Το δε υποέργο 8 έχει όχι μόνο σημαντικές παραλήψεις στην υλοποίησή του, αλλά και σοβαρά ατοπήματα.

💡 Τοποθέτηση φαναριών σε πεζόδρομους! Η πρόταση αυτή ακόμα και ως λογική είναι πλήρως λανθασμένη, αφού επί της ουσίας αμφισβητεί την απαγόρευση διέλευσης τροχοφόρων σε πεζόδρομους. Τα φανάρια εξυπηρετούν τη ρύθμιση της κίνησης, η οποία σε πεζόδρομους και πεζοδρόμια αφορά μόνο τους/τις πεζούς. Αντιθέτως, θα μπορούσαν να τοποθετηθούν στις εισόδους/εξόδους των πεζόδρομων βυθιζόμενες μπάρες, όπως άλλωστε αναφέρεται και στη σύμβαση, τηρώντας φυσικά όλους τους απαραίτητους όρους ασφαλείας και δυνατότητας πρόσβαση οχημάτων έκτακτης ανάγκης.

Τοποθέτηση καμερών στη συμβολή των οδών Βύσσης με Αθηνάς, Αιόλου με Σοφοκλέους, Δώρου με Βερανζέρου, Ηπίτου με Βουλής, Ανδριανού με Φλέσσα, Σατωβριάνδου με με ΄Γ Σεπτεμβρίου, Βασιλικής με Κολοκοτρώνη, Καπνικαρέας με Μητροπόλεως, Μιλιτιάδου με Πραξιτέλους, Κοράη με Σταδίου, Ερμού με Βουλής, Μνησικλέους με Κυρρήστου, Δ. Αεροπαγίτου με Καρυάτιδων, Δ. Αεροπαγίου με Θρασσύλου, Δ. Αεροπαγίτου με Μακρή, Τοσίτσα με Μπουμπουλίνας, Τοσίτσα με 28ης Οκτωβρίου, Βαλτετσίου με Ζ. Πηγής, Δερβενίων με Ζ. Πηγής, Δερβενίων με Εμμ. Μπενάκη, Μεθώνης με Ζ. Πηγής, Βουκουρεστίου με Πανεπιστημίου, Βουκουρεστίου με Βαλαωρίτου, πλατεία Ελευθερίας με Σαχρούρη, Γερανείου με Π. Τσαλδάρη, Ζήνωνος με Π. Τσαλδάρη. Σανταροζα με Σταδίου, Πανδρόσου με πλ. Μητροπόλεως, Γιατράκου με Μ. Αλεξάνδρου, Αιόλου με Ευρπίδου, Βλαχάβα με Αθηνάς, Γαμβέτα με Θεμιστοκλέους. Εκτός της αμφισβήτησής μας για το σύννομο της τοποθέτησης, αφού πουθενά στα εισηγητικά κείμενα δεν υπήρξε άδεια από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, η πρόθεση καταγραφής πινακίδων και επιβολής κλήσεων, δεν αποτελεί μέτρο αντιμετώπισης της συγκεκριμένης παραβατικότητας, αλλά μια τιμωρητική λογική που σε καμία περίπτωση δεν εξασφαλίζει την προστασία πεζών που βρίσκονται ή περπατούν στον πεζόδρομο, παιδιών που παίζουν κ.λπ. Έχουμε δει άλλωστε και σε άλλες περιπτώσεις πώς λειτουργεί η παρέμβαση «κατόπιν εορτής».

Η δε εγκατάσταση καμερών σε δημόσιους χώρους και η δυνατότητα που έχουν να καταγράφουν, να αποθηκεύουν και να επεξεργάζονται πρόσωπα ανθρώπων, νομιμοποιεί μια δυστοπική κατάσταση που οι πολίτες είναι υπό συνεχή παρακολούθηση, χωρίς καν να επιλύει το πρόβλημα για το οποίο θεωρητικά προοριζόταν.

Κατά πλειοψηφία, λοιπόν, το κοινοτικό συμβούλιο ενέκρινε τα παραπάνω.

Για άλλη μια φορά θεωρούμε ότι είμαστε αντιμέτωποι/ες με έργα «βιτρίνας» και κατασπατάληση χρημάτων που θα μπορούσαν να δοθούν για την υλοποίηση σοβαρών και απαραίτητων υποδομών. Ο σχεδιασμός των παραπάνω κινείται στη λογική «ας κάνουμε ό,τι να’ ναι» και αυτό φαίνεται και από το γεγονός ότι σε κάποια εισηγητικά έχουμε μέχρι και χειρόγραφα σχέδια! Ελλείψει απαιτούμενων αδειοδοτήσεων, ελλείψει πρόνοιας συντήρησης, ελλείψει χρηστικότητας το έργο γίνεται για να γίνει, αφήνοντας μάλιστα και περιθώρια ακόμα και για νομικές προσφυγές.

Χορτάσαμε από λόγια και φανφάρες.

Η προσβασιμότητα της πόλης πάσχει. Πεζόδρομοι και πεζοδρόμια, ειδικά στην 1η δημοτική κοινότητα έχουν γίνει μέσο κερδοφορίας μαγαζιών μέσω κατάληψης, πολλές φορές και μη αδειοδοτημένης, από τραπεζοκαθίσματα. Η δημοτική αρχή δείχνει να κάνει τα στραβά μάτια σε πολλές περιοχές, μη ανταποκρινόμενη καν στα αιτήματα και τις καταγγελίες των κατοίκων.

Είμαστε αντίθετοι/ες με προγράμματα που αντιμετωπίζουν τον χώρο με όρους προγραμμάτων μίζας και όχι ουσίας. Λέμε όχι σε γειτονιές με ελλείψεις σε ουσιαστικές παρεμβάσεις που μειώνουν ολοένα τον δημόσιο χώρο και αυξάνουν τον οπτικό θόρυβο.

Η Ανατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα, τόσο στο κοινοτικό όσο και στο δημοτικό συμβούλιο, θέτει πάντα και πάνω από όλα τις πραγματικές ανάγκες των πληττόμενων ανθρώπων της πόλης. Επιδιώκει και καταφέρνει να βάζει θέματα που απασχολούν τους κατοίκους των γειτονιών, προ ημερήσιας διάταξης προς συζήτηση και αποφάσεις. Δεσμευόμαστε ότι θα υπάρχει :

• Πλήρης ενημέρωση για τα θέματα που έρχονται προς συζήτηση στα όργανα του Δήμου.

• Διεκδίκηση μέσα και έξω από αυτά, ώστε να μπει ανάχωμα στα σχέδια όσων κάνουν την πόλη ακόμα πιο εχθρική.

• Ανάδειξη του ρόλου και των παρατάξεων μέσα σε αυτά τα όργανα.

(η εικόνα είναι από το εξώφυλλο του βιβλίου “Η Πόλη που έδιωξε τον πόλεμο”, εικονογραφημένο από τη Μ. Δεληβοριά)

Μπορείτε να δείτε τη δημοσίευση στη σελίδα της Ανατρεπτικής Συμμαχίας για την Αθήνα στην 1η Δημοτική Κοινότητα εδώ:

https://www.facebook.com/photo/?fbid=122101448853034267&set=a.122098224909034267

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Enquire here

Give us a call or fill in the form below and we'll contact you. We endeavor to answer all inquiries within 24 hours on business days.